Τέλος στο μονοπώλιο του ΚΤΕΛ Αττικής στις μετακινήσεις από και προς τη Ραφήνα επιχειρεί να δώσει ο ΟΑΣΑ, αποφασίζοντας πως η πόλη-προάστιο θα εξυπηρετείται από τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας. Τα λεωφορεία πάντως δεν θα φτάνουν (ακόμα;) στο λιμάνι της Ραφήνας αλλά θα διέρχονται λίγα χιλιόμετρα πιο μακριά από αυτό.
Όπως αποφάσισε ο ΟΑΣΑ, η λεωφορειακή γραμμή 314 Σταθμός Δουκίσσης Πλακεντίας – Νομαρχία Ανατολικής Αττικής – Παλλήνη θα επεκταθεί κατά 11,5 περίπου χιλιόμετρα, φτάνοντας μέχρι και τη Ραφήνα. Η νέα ονομασία της λεωφορειακής γραμμής, η λειτουργία της οποίας αναμένεται άμεσα, θα είναι 314 Σταθμός Δουκίσσης Πλακεντίας – Παλλήνη – Ραφήνα.
Συγκεκριμένα, η γραμμή δεν θα τερματίζει στο Πικέρμι όπως σήμερα, αλλά θα συνεχίζει επί της λεωφόρου Μαραθώνος και θα τερματίζει στη Ραφήνα, επί της οδού Χρυσ οστόμου Σμύρνης στην περιοχή του Νέου Βουτζά. Στην επέκταση της γραμμής θα πραγματοποιούνται 12 νέες στάσεις ανά κατεύθυνση, πολλές από τις οποίες ταυτίζονται με ήδη υπάρχουσες στάσεις του ΚΤΕΛ Αττικής.
Για όσους θέλουν να μετακινηθούν προς ή από το λιμάνι της Ραφήνας, η κοντινότερη στάση θα είναι στη «Διασταύρωση Ραφήνας», επί της λεωφόρου Μαραθώνος. Η απόσταση των 10 περίπου λεπτών μέχρι το λιμάνι θα πρέπει να καλύπτεται με ταξί.
Η επέκταση της λεωφορειακής γραμμής ήταν χρόνιο αίτημα για το δήμο Ραφήνας-Πικερμίου, ο οποίος μάλιστα πριν από λίγους μήνες αγόρασε οικόπεδο στην περιοχή της διασταύρωσης Ραφήνας προκειμένου να διευκολύνει την έλευση της γραμμής.
Σύμφωνα με τον ισχύοντα νόμο για τον ΟΑΣΑ, η περιοχή ευθύνης του οργανισμού δεν περιλαμβάνει το δήμο Ραφήνας – Πικερμίου καθώς ως όριο ορίζεται ο δήμος Παλλήνης. (Παρόλα αυτά αν και μέχρι σήμερα η ονομασία της γραμμής 314 υπονοεί ότι κάνει τέρμα στην Παλλήνη, τα λεωφορεία διασχίζουν τα όρια του δήμου τερματίζοντας στο Πικέρμι).
Δεν είναι η πρώτη φορά που η σημερινή διοίκηση του ΟΑΣΑ αψηφεί το νόμο για να επεκτείνει τις διαδρομές των λεωφορείων ύστερα από απαίτηση της τοπικής κοινωνίας. Τον περασμένο Οκτώβριο αποφασίστηκε η δημιουργία της λεωφορειακής γραμμής 123 Σαρωνίδα – Ανάβυσσος, η οποία από τον περασμένο Μάρτιο φτάνει ως την Παλαιά Φώκαια. Οι πρώην κοινότητες Αναβύσσου και Παλαιάς Φώκαιας, που σήμερα ανήκουν στο δήμο Σαρωνικού είναι σύμφωνα με το νόμο εκτός της περιοχής ευθύνης του ΟΑΣΑ. Εντός της περιοχής ευθύνης βρίσκεται όμως η πρώην κοινότητα Σαρωνίδας, η οποία ανήκει επίσης στο δήμο Σαρωνικού.
Η δημιουργία της γραμμής 123 δεν προκάλεσε πάντως κάποια ηχηρή αντίδραση από το ΚΤΕΛ Αττικής το οποίο μέχρι και πέρυσι εξυπηρετούσε αποκλειστικά την Ανάβυσσο και την Παλαιά Φώκαια. Το ίδιο ενδέχεται να συμβεί και στην περίπτωση της Ραφήνας καθώς ο ΟΑΣΑ (χαριστικά;) επέλεξε να μην επεκτείνει τη γραμμή ως το λιμάνι, ευνοώντας τόσο το ΚΤΕΛ που έχει δρομολόγια από το Πεδίο του Άρεως, όσο και τα ταξί που θα μεταφέρουν ταξιδιώτες από το λιμάνι ως τη διασταύρωση της Ραφήνας (ή και πιο μακριά αν δεν έχουν υπομονή να περιμένουν τη λεωφορειακή γραμμή με τα αραιά δρομολόγια).
Η δική μας απορία είναι για ποιο λόγο ο ΟΑΣΑ δεν ζητά την αλλαγή του νόμου ώστε να είναι σε θέση να επεκτείνει και νόμιμα τα δρομολόγιά του ως το Σούνιο, τον Μαραθώνα ή όπου αλλού απαιτούν οι τοπικές κοινωνίες (αν αγνοήσουμε ότι δεν υπάρχουν διαθέσιμα λεωφορεία για να πραγματοποιήσουν δρομολόγια ακόμα και μέσα στην πόλη). Ίσως γιατί σε αυτή την περίπτωση η αντίδραση από τα ΚΤΕΛ για την προστασία των δικών τους συμφερόντων θα είναι κάτι παραπάνω από ηχηρή.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου