4 Ιουνίου 2016

Σημεία συνέντευξης Γιάννη Μανιάτη υπεύθυνου της Κ.Ο. της Δημοκρατικής Συμπαράταξης (ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ)


Στο ΒΗΜΑ FM με τους δημοσιογράφους Δ. Καμπουράκη και Ν. Παπαδόπουλο

ΑΣΤΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ:
Ανήκουμε σε μια Παράταξη βαθιά μεταρρυθμιστική. Επειδή στο μεγαλύτερο μέρος των ευρωπαϊκών πρωτευουσών οι Αστικές Συγκοινωνίες είναι είτε δημόσιες, είτε δημοτικές, αυτό που έγινε τα προηγούμενα χρόνια μέχρι και το 2014, είναι αυτό ακριβώς που περιέγραψε η κα Γεννηματά, δηλ. έχουμε Δημόσιες Συγκοινωνίες που για 1η φορά προέκυψε από τη λειτουργία τους το 2014 λειτουργικό ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ 5.000.000 €, ενώ με την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ το 2015 είχαμε λειτουργικό ΕΛΛΕΙΜΜΑ 25.000.000 €.

Αυτό που μας ενδιαφέρει είναι οι 1.500.000 επιβάτες που μετακινούνται κάθε μέρα με τις Αστικές Συγκοινωνίες. Σε έρευνα του 2014 σε ποσοστό 70% έδειξαν πλήρη ικανοποίηση από τη μεταφορά τους, με εισιτήριο 1,20 € όταν ο κ. Τσίπρας έλεγε ότι αν αυξηθεί το εισιτήριο στο 1,40€ θα χάσει έναν ολόκληρο μισθό ο εργαζόμενος. Δυστυχώς, ο κ. Τσίπρας με το Μνημόνιο και τη ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ, έφτασε το εισιτήριο στο 1,40€.
Η γραμμή είναι μία: Οπουδήποτε παρεμβαίνει το κράτος, οφείλει να έχει καλούς Managers οι οποίοι να προκαλούν οικονομικά αποτελέσματα καλύτερα από ότι να είναι ιδιωτικές, και οι υπηρεσίες που προσφέρουν αυτοί οι Managers και οι δημόσιες υπηρεσίες να είναι καλύτερες απ’ αυτές που θα προσέφερε ένας ιδιώτης. Αυτό το κατακτήσαμε για τις Αστικές Συγκοινωνίες το 2014.
Ο κ. Τσακαλώτος μέσα σε μία (1) σελίδα ενέταξε ΟΣΕ, ΟΑΣΑ, ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ (Σταθερές Συγκοινωνίες) και ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ (!!!). Δηλ. εκχώρησαν ήδη στο Υπερταμείο Αποκρατικοποιήσεων μέχρι και τις σήραγγες του ΜΕΤΡΟ, τα Αμαξοστάσια των λεωφορείων, τις γραμμές του ΤΡΑΜ. Πρόκειται για ΠΛΗΡΕΣ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ, χωρίς καμία προετοιμασία κι αιτιολόγηση.
Επειδή ακριβώς αφορά στην καθημερινή μετακίνηση 1.500.000 ανθρώπων, δεν μπορεί ένα προοδευτικό, μεταρρυθμιστικό κόμμα, όπως είναι η Δημοκρατική Συμπαράταξη, να μην δηλώσει την πολιτική βούληση να έχουμε σύγχρονες, αποτελεσματικές Αστικές Συγκοινωνίες δημόσιου χαρακτήρα, υψηλού επιπέδου παροχής υπηρεσιών.
Το Παρίσι, το Βερολίνο, η Φρανκφούρτη, λειτουργούν με δημοτικές ή δημόσιες συγκοινωνίες. Αν ιδιωτικοποιηθούν στην Ελλάδα, πώς θα εξυπηρετηθεί το Καματερό, η Δραπετσώνα, κ.ά.;
Ο συνολικός στόλος των λεωφορείων είναι 2.000 και σήμερα κυκλοφορούν 900, ενώ το 2014 κυκλοφορούσαν 1.600 λεωφορεία. Η σύγκριση είναι συντριπτική σε βάρος της σημερινής διακυβέρνησης.
Απορία: Γιατί η σημερινή κυβέρνηση οδηγεί σε έλλειμμα της τάξης των 100.000.000 € τις Αστικές Συγκοινωνίες το 2015, όταν το 2014 είχαν ισορροπήσει τα πράγματα;
Εάν εμείς ως κοινωνία δεν συνεννοηθούμε ότι ΑΠΑΙΤΟΥΜΕ από οποιονδήποτε εργαζόμενο, κυρίως στο δημόσιο τομέα, και από οποιονδήποτε Manager διορίζεται στο δημόσιο να είναι καλύτερος από τον ιδιώτη και όταν δεν επιβραβεύουμε όταν αυτό γίνεται πράξη, τότε γυρίζουμε πίσω σε τραγελαφικές καταστάσεις.
Εμείς, ως Δημοκρατική Συμπαράταξη, έχουμε ξεκαθαρίσει και για τον ΟΛΠ, και για την Cosco, και για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και για τα 14 αεροδρόμια, ότι στηρίζουμε τη σωστή αξιοποίηση και ιδιωτικοποίησή τους προς όφελος του δημοσίου και των πολιτών. Έχουμε σταθεί όρθιοι και είμαστε πολύ συνεπείς με τις αρχές μας αυτές

Δεν υπάρχουν σχόλια: